Kimi Räikkönen & Sebastian Vettel Hungarian fansite ^^

 

navigation~
 
next race

  KANADAI NAGYDÍJ

  helyszín: Montreal
  időpont: 2014.06.08.
  hossz: 4,36 km
  körök: 70
  összesen:305,27
km
  2013-as győztes: VET

 
partner site


 
elite&top





 

BETELT!

~ Felipe Massa ~ Nico Rosberg ~ Kimi Räikkönen  ~ Kimi Räikkönen ~ Fernando Alonso  ~ F1 Totalcup ~ Twilight  ~ Kimi and Jenni ~ Jaime Alguersuari ~ Vanessa Hudgens ~

 
chat


 
 
site info

 
 
open: 2008.04.14.

  theme: Kimi Räikkönen
             Sebastian Vettel

  browser: mozilla, chrome
  editors: Petra, Kriszti
  design: Kriszti

  e-mail: kimivettel@freemail.hu

VÉLEMÉNYEK AZ OLDALRÓL

 

 
visitors

 
free counters

who's online

 
counter
Indulás: 2008-04-14
 
log in
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 

 

 

 

 

  

 

CSS Codes

Hírek ~
Hírek ~ : Vettel: A technika fejlődése egyre inkább háttérbe szorítja a vezetés élményét

Vettel: A technika fejlődése egyre inkább háttérbe szorítja a vezetés élményét

motorsportal.hu  2013.07.19. 18:29


A háromszoros világbajnok Sebastian Vettel amondó, az autóvezetésnél manapság túlságosan sok szerepet kapnak a bonyolult technológiák, amelyek háttérbe szorítják a vezetés élményét – akár a versenypályán, akár a közutakon. A német egyfelől szívesen átélné azokat az időket, amikor még a versenyzők is részt vettek autóik szerelésében, másfelől viszont semmiért sem cserélné el a határon való száguldás páratlan élményét.

A Red Bull ászával nemrég a német Motorsport Magazin készített hosszabb interjút, amelyben Vettel a technológia fejlődése mellett a versenyzés élményéről is részletesen beszélt. A felvetésre, nem idegesíti-e, hogy a Forma–1 mellett manapság már az utcai autókban is egyre több gombbal kell megküzdenie, elárulta, nem feltétlenül híve a különböző technikai megoldások előtérbe kerülésének.

„Sok gomb van, amiről azt sem tudom, mire való. Egyfelől kár ezért, még ha sok dolog van, ami nem hiányozhat manapság egy autóból: például a navigációs rendszer, a telefonnal való összeköttetés és hasonlók. De az autóvezetés ezáltal háttérbe szorul. Ráadásul ha felemeljük egy modern autó motorháztetőjét, alig látunk valamit a lényegből. Ha elmegyünk a szervizbe, akkor valaki bedug egy kábelt, és megállapítja, mi a probléma. Korábban neked kellett megnézned, és saját szemeddel láthattad, mi a gond” – ecsetelte Vettel.

A német számára az efféle tapasztalatok olykor a Forma–1-ből is hiányoznak. „Vicces módon épp a minap gondolkodtam azon, hogy korábban a versenyzők még maguk is szereltek. Az időbeosztás miatt ma ez nem lehetséges a Forma–1-ben, ráadásul minden sokkal összetettebbé is vált. Láthatjuk, mennyien dolgoznak egyetlen autó körül a csavarkulcsokkal. Korábban mindent kézzel csináltak, és ennek a versenyző is részét képezte. Ma minden területre specializálódik valaki.”

S hogy ezek után visszatérne-e egy technika által kevésbé dominált korszakba? „Igen is, nem is. Időközben a technika lehetővé tette számunkra, hogy ennyire gyorsak legyünk, és átéljük ezeket a kanyarsebességeket, amiket korábban nem lehetett. Jövőre valamivel lassabbá válnak az autók, kisebb leszorítóerővel és teljesítménnyel rendelkeznek majd. Önszántából viszont senki sem lép vissza. A fejlődés minden sportágban természetes. A kérdés csak az, ez mennyire egészséges a sportoló számára. Viszont hamar megszokjuk ezt a terhelést, és emiatt ülünk aztán újra és újra autóba.”

A magas sebesség páratlan élményt nyújt a Forma–1-ben. Egyesek szerint az F1-es versenyzés éppen ezért nem is puszta tevékenység, hanem egyfajta tudatállapot, amely speciális lélektani helyzetet teremt. Vettel szerint ezen élmények intenzitása minden esetben változó. „Egy időmérőkör nagyon rövid, ami alatt mindvégig a határon vagy. A versenyen viszont meg kell találni az adott ritmust ahhoz, hogy körről körre javulni tudj, miközben mindig alkalmazkodni kell, hogy a legtöbbet ki tudd hozni az adott helyzetből. Meg kell gondolni, mely íveken autózol, mi a célod, miközben a gumikra is figyelned kell – ami manapság különösen fontos. Ehhez persze szintén társul egyfajta mámoros löket.”

„A legutóbbi futam például ilyen volt a Nürburgringen, mivel egyáltalán nem volt módom hibázni. Egész futam alatt – leszámítva a biztonsági autós fázist – igyekeztem mindent beleadni, hogy őrizzem a vezető helyemet. Ez persze nem jelenti azt, hogy a többi versenyem rossz volt, de természetesen mindig vannak jobb és rosszabb napjaink. Az első győzelmem 2008-ban Monzában például egészen különleges volt. Egyszerűen igyekeztem elölről indulva a saját versenyemet futni. És még visszatekintve is különlegesnek látom ezt a futamot.”

Vettel szerint éppen ez, a csakis az autóban átélhető intenzív élmény teszi vonzóvá a száguldást egy versenyző számára. „Az ember hamar fölfogja, mi történik körülötte, így könnyen vissza tudok állni. De az nagyon jó érzés, amikor mindent beleadtál, és a napodra visszatekintve azt érzed, mindent helyesen csináltál.”

 

Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza